איך מנגישים את הגן הבוטני לקהל הרחב ומעניקים לו כלים מעשיים ליצירת שינוי סביבתי? 

זו שאלה שמעסיקה אותנו רבות ביום יום

תחום הגינון נוגע לטווח רחב של אנשים, מהגנן החובב דרך גננים מקצועיים מוסדות חינוך ועד רשויות מקומיות. איך גינון יוצרים גינון אשר מיטייב עם הטבע והאדם? באמצעות תכניות שונות אנו מנגישים כלים וידע בתחום גינון בר קיימא ובכך מרחיבים את ההשפעה של הגן על הסביבה.  הגן חוקר, מדגים ומעודד שימוש בצמחי בר, צמחיים חסכוניים במים בגינון ביתי וציבורי.

שימור מגוון המינים הוא אבן יסוד בהתמודדות עם משבר האקלים בארצנו. בגן אנו מגדלים פרחי בר כבר למעלה מ-40 שנה.

צוות המיזם מטפח, מגדל ואוסף זרעים של למעלה מ-45 מיני בר מקומיים. חלקם נדירים או בסכנת הכחדה, וכולם נובטים בקלות, חסכני מים ובעלי פריחה מרהיבה. בשנת 2020 החל שיתוף פעולה עם בית הנשיא והמיזם נקרא על שם נחמה ריבלין ז”ל, ידידת הגן הבוטני ואוהבת טבע אמיתית אשר תרמה רבות לשמירת הטבע בארץ. 

מיזם פרחי הבר מאפשר לכל אחד ואחת לקחת חלק בשימור המגוון על ידי זריעת מינים נדירים ובסכנת הכחדה במרפסת או בחצר הבית. אנו מאמינות ומאמינים כי החזרת הטבע אל הגינות שלנו הוא אחד המפתחות להישרדות ושגשוג המינים בסכנה עבור טבע בכללותו וכן עבור הדורות הבאים אחרינו.

משיבים את הטבע לגינות
מיזם הצלחת פרחי בר ע"ש נחמה ריבלין

גינון בר קיימא
חממה לחקלאות עירונית

כאן בגן הבוטני, בשיתוף הקרן הקיימת לישראל, אנו מגדלים, משמרים ומפיצים את מרבית מיני הצמחים המצויים בסכנה בארץ, ובכך תורמים לשימור המגוון הביולוגי – 

למען עתיד הסביבה ועתידנו

 

צמחים בסכנה בישראל
מיזם לריבוי וגידול צמחים בסכנת הכחדה

צמחים חסכניים במים 

גינה יפיפיה בארץ יבשושה אינו דבר פשוט. לכן שנים רבות אנו בגן הבוטני בירושלים חוקרים, מלמדים ומחנכים לחיסכון במים בגינון ותוקפים את הנושא בעיקר מהכיוון הבוטני, כלומר באיזה צמחים יש לבחור על מנת להקטין את כמות מי ההשקיה. רוב שטחי הגן הבוטני בגבעת רם לא מושקים או מושקים מעט. בגן ניתן לראות דוגמא חיה לגינה חסכנית במים, להשתתף בהרצאות מקצועיות בתחום ולרכוש זרעים של צמחי בר חסכני מים.